DOLAR 46,6600 0.12%
EURO 53,1528 0.09%
ALTIN 6.130,131,67
BITCOIN 2811828-0.04843%
İstanbul
25°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Güney Kore, nükleer yakıt zenginleştirme ihtiyacını ABD’ye iletti

Güney Kore, nükleer yakıt zenginleştirme ihtiyacını ABD’ye iletti

Güney Kore Dışişleri Bakanı Cho Hyun, ABD Enerji Bakanı Chris Wright'a ülkesinin, ticari amaçlar için nükleer yakıtı yeniden işleme ve zenginleştirmeye ihtiyaç duyduğunu aktardı.

ABONE OL
Eylül 26, 2025 17:30
Güney Kore, nükleer yakıt zenginleştirme ihtiyacını ABD’ye iletti
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yonhap’ın haberine göre Güney Kore Dışişleri Bakanlığı tarafından, Cho ve Wright’ın Birleşmiş Milletler (BM) marjındaki görüşmesine ilişkin açıklama yapıldı.Buna göre Cho, Wright’a 26 nükleer reaktör işleten Güney Kore’nin ticari amaçlar için nükleer yakıtı yeniden işleme ve zenginleştirmeye ihtiyaç duyduğunu söyledi.Ayrıca Cho, ABD’li Bakan’a bunun yalnızca ülkenin nükleer enerji reaktörlerinin istikrarlı şekilde çalışmasını sağlamak amacıyla ticari bir gaye taşıdığını aktardı.İkili, her iki ülkeden şirketlerin, nükleer santrallere yönelik artan uluslararası talebi değerlendirmek için yakın bir ortaklığa ihtiyaç duyulduğu ve özel sektör işbirliğini geliştirmek için iletişim ve işbirliğini genişletme konusunda mutabık kaldı.Geçen ay Güney Kore Devlet Başkanı Lee Jae Myung ile ABD Başkanı Donald Trump arasında nükleer enerji işbirliği konusundaki "anlamlı" görüşmeler hatırlatılarak, ikilinin ayrıntıları belirlemek üzere hükümetler arası istişarelerin sürdürülmesi konusunda anlaştığı belirtildi.ABD-Güney Kore anlaşması25 Nisan, PerşembeABD Güney Kore Yarımadası’nda tatbikat yaptı3 Kasım, Cuma

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r